donderdag 29 maart 2012

Paasworkshop

Met mijn schoonmoeder heb ik weer meegedaan met een workshop. Dit keer was het thema natuurlijk pasen.
Zij is lid van een vrouwenvereniging en zo organiseren ze nog weleens een workshop. Ik vind het altijd heel erg leuk. Een gezellige avond met elkaar, wat knutselen en aan het eind van de avond met iets moois naar huis! Meestal ben ik wel één van de jongsten, maar dat vind ik niet erg.

Dit keer begonnen we met het maken van een Davidsster. Met reepjes fietsband moesten we bamboestokjes aan elkaar knopen. Dit was wel het meeste werk van de hele workshop! Daarna kwam daar een bakje (oud boterkuipje!) op, gevuld met oase. En dit gingen we dan verder mooi opmaken met groen en gele accenten. Er zitten ook 2 buigbare stokjes in. Op de foto niet zo heel duidelijk te zien. Ik zag op een gegeven moment dat 1 stokje bij mij geknakt was, maar heb het toch maar zo gelaten. Vond het wel een mooie symbolische waarde hebben. Zoals er wel meer symboliek achter het werkstuk zitten als je er oog voor hebt.



Zo is er dus het geknakte, maar niet gebroken riet.
De grote bloem, die staat voor Jezus als de morgenster.
2 eieren die staan voor de 2 gebroken levens van de misdadigers naast Jezus aan het kruis
3 roosjes voor de Vader, Zoon en Heilige Geest,
het vogeltje dat als een Vader over ons waakt.

Deze symboliek is verder niet genoemd bij de workshop, maar is meer iets waar ik zelf aan moest denken tijden het maken en later toen het klaar was. Geeft wel een diepere betekenis aan het geheel.

Wat vinden jullie?

3 opmerkingen:

  1. Hoi,echt mooi, leuk voor de pasen komt je gelijk een beetje in de stemming.Lekker creatief bezig.

    groetjes jennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het nu pas, (sorrie) maar je hebt op deze manier fijn een getuigenis gegeven...

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails