zaterdag 2 oktober 2010

Van alles wat...

Vandaag met Wendy naar de K3 show in de IJsselhallen in Zwolle geweest. Wat een feest voor die kleintjes!! Wendy was helemaal onder de indruk, maar zo druk ze soms thuis kan zijn, zo rustig was ze nu. Wendy heeft met stralende ogen de hele show bekeken, maar niet meegezongen of gedanst. Op een gegeven moment ging zelfs duim in de mond en heeft ze lekker tegen me aangelegen. Ze heeft wel goed opgelet, want op de terugweg kon ze nog precies navertellen wat er gebeurd was en welke liedjes ze hadden gezongen. Ze heeft wel genoten!

Hier een foto van haar K3 outfit die ze graag aan wou hebben. Het roze vestje heb ik gisteren gemaakt en is het eerste vestje dat ik met de nieuwe naaimachine en lockmachine heb gemaakt. En ik moet zeggen, ze zijn beide geslaagd! Ik moest soms wel wennen aan nieuwe instellingen en geluidjes, maar dat komt helemaal goed.

Ik heb ook mijn nieuwe rok afgemaakt met met nieuwe machine. Zelfs het dikke spijkergoed was geen probleem! Het patroon van dit jurkje heb ik gekregen via het Sancho-forum. Ik zocht al lang een patroon voor een spijkerrok en op het forum was Mira zo lief om het voor me over te nemen uit een oudere Knipmode. Dank je wel, Mira (nogmaals ;-))
Het rode blousje had ik eerder al eens gemaakt, maar nog nooit geblogd, dus bij deze.

Verder wilde ik nog de buit van afgelopen woensdag laten zien van het stoffenspektakel in Zwolle. Ik was woensdag iets te enthousiast, ik heb namelijk niet 15, maar "slechts" 10 stofjes, maar wel steeds 2 of soms zelfs 3 meter, dus de voorraad is weer aardig aangevuld!

Op de rechter foto vooral stofjes voor mijzelf, de onderste 2 zijn tricots voor tricotjurkjes, daarboven een zwarte stof waar ik eindelijk eens een broek voor mezelf van wil maken. Jurkjes, jasjes en blousejes lukt aardig, maar een broek heb ik nog niet aangedurfd. De stof zit wat rek in, dus dat moet lukken.
Daarboven nog 2 stofjes, waar ik rokken voor mijzelf en voor Wendy van wil maken.
Aan de linkerkant, stofjes voor de kinderen. Een grote lap spijkerstof voor spijkerbroekjes, een lap fleece, voor het vestje van Wendy, een streepstof voor een blouse van Patrick en een rib in rood voor een broek voor Wendy en nog een velours, die heeft nog geen bestemming.

Genoeg te doen dus, maar dat gaat helemaal lukken met die nieuwe machines. Nu nog de tijd vinden om het ook allemaal klaar te krijgen!

3 opmerkingen:

  1. Ik had een berichtje geplaatst maar ik denk dat er iets fout is gegaan.Als je toch twee krijgt weet je waarom. :-))

    Ik schreef dat Wendy er zo schattig en mooi uitziet in haar K3 kleren.
    Fijn dat ze zo heeft genoten.
    Wat geweldig dat je nieuwe machines zo goed hun best doen.Ik wens je heel veel plezier met je verdere naaiwerk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi zus.

    Wat fijn dat Wendy genoten heeft en wat zag ze er leuk uit.
    Hoe heeft Patrick het gehad bij Nick en Simon?
    Ik heb grandioos genoten en het is zeker voor herhaling vatbaar.
    Over dat stofje kun je mooi voor Martijn of Henrieke gebruiken.
    Ziw je morgen misschien we bij pa en ma en anders maandag op school.

    Groetjes Jennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hennie,

    Wat ziet Wendy er schitterend uit op die foto met die leuke kleren. leuk dat ze het zo naar haar zin heeft gehad bij K3.

    groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails